Natalia Kaminiczna – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jej praca magisterska, napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Elżbiety Nowickiej, była próbą opisania skrajnych przypadków postaci kobiecej pojawiającej się w operach z XIX wieku: postaci pozbawionej głosu (Niema z Portici Aubera), postaci, której śpiewać zakazano i postaci lalki-automatu, realizującej się poprzez śpiew (Opowieści Hoffmanna Offenbacha). Przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą ważnemu, a wcześniej nieopisanemu aspektowi XIX i XX-wiecznej literatury polskiej, głównie poezji i prozy, jakim jest szeroko rozumiany temat wieczoru operowego i jego reminiscencji. Swoje zainteresowania naukowe skupia wokół opery jako swoistej koncepcji dramatu o głębokich koneksjach literackich i kulturowych. 

Publikacje:

  1. Poza głosem. Postać Fenelli w świetle wystawień warszawskich z 1831 roku, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka” 2022/42, s. 265–293, DOI: https://doi.org/10.14746/pspsl.2022.42.15