Absolwentka Filologii Polskiej na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Za magisterium Motywy i ich powroty. Glosy do badań nad „Dziadami” napisane pod kierunkiem prof. Piotra Śniedziewskiego otrzymała Grand Prix w Wydziałowym Konkursie na Najlepszą Pracę Magisterską (za rok 2020), a następnie zdobyła I nagrodę w ogólnopolskim Konkursie im. Czesława Zgorzelskiego na najlepszą polonistyczną pracę magisterską w kategorii literaturoznawstwo. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na literaturze polskiego romantyzmu (w szczególności na twórczości Adama Mickiewicza) oraz filiacjach pomiędzy literaturą a teologią, religią i mitem. W pracy doktorskiej zamierza kontynuować badania nad romantycznym dramatem metafizycznym, który zestawia i porównuje z fantastyką teologiczną; konfrontując propozycje programowe, postulaty oraz konkretne teksty, stara się rozpoznać uniwersalne w ramach tradycji śródziemnomorskiej strategie artystyczne, pozwalające twórcom nieidentyfikującym się z propozycjami oświecenia i modernizmu wypracować konkurencyjny model opisywania rzeczywistości.

Publikacje:

Książka autorska:

  • Podwójne życie „Dziadów”. Zapoznane motywy, nierozpoznane znaczenia, 17. tom w ramach serii Młoda Polonistyka, Wydawnictwo KUL, Lublin 2022, ss. 190.

Artykuły w recenzowanych monografiach naukowych:

  • Szaleństwo, opętanie, pomnożenie. Tożsamość rozbita na głosy w „Dziadach” Adama Mickiewicza, w: W kręgu szaleństwa, red. A. Dolecka, P. Znojek, Kieleckie Towarzystwo Naukowe, Kielce 2020, s. 17-32.
  • Nie-Pokój w „Dziadach” Adama Mickiewicza. Stan duszy a przestrzeń, w: (Nie)pokój w tekstach kultury XIX-XXI wieku, red. B. Zwolińska, K.M. Tomala, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2021, s. 13-29.
  • Pieśni i piekła. O tym, jak gra się muzyką w „Dziadach” Adama Mickiewicza, w: Meandry piękna. Ko-respondencja. Na styku sztuk, red. J. Cieślik-Klauza (w druku).